Løsninger og produkter

Trenger du hjelp til å velge løsninger til din bedrift?

Epost og gruppevare: Office365

Office365 er en epost- og gruppevare-løsning for bedrifter der du ikke trenger å bruke mye tid og penger på å kjøpe inn, sette opp og vedlikedholde servere.

For SMB bedrifter er det i hovedsak 2 ulike pakker å velge mellom:

Dersom dere ønsker/trenger AD-integrasjon og har flere IT-tjenester som skal integreres velges Office365 Business Enterprise.
Se: https://products.office.com/nb-NO/business/office-365-enterprise-e1-business-software

Office365 Business Essentials koster:
kr 31,20 bruker/måned – årsabonnement
kr 37,50 bruker/måned – månedlig abonnement

Office365 Business Premium koster:
kr 78,00 bruker/måned – årsabonnement
kr 93,70 bruker/måned – månedlig abonnement

Alle priser eks.mva.
Office 365 Business Essentials/Office365 Business Premium inneholder følgende:

  • E-post og kalendere (Exchange)

Bruk e-post i bedriftsklassen via en omfattende og velkjent Office-opplevelse, som du har tilgang til fra skrivebordet eller fra en nettleser som bruker Outlook Web App. Du får en postboks med en lagringskapasitet på 50 GB per bruker, slik at du kan sende vedlegg på opptil 25 MB.

  • Skype/Lync (Lync skifter navn til Skype om kort tid)

Hold nettmøter med lyd og video ved hjelp av skjermdeling og HD-videokonferanse med ett klikk. Lær mer

Kom i kontakt med andre Lync-brukere via direktemeldinger, taleanrop og videoanrop, og la personer se tilkoblingsstatusen din. Del tilstedeværelse, direktemeldinger og lydsamtaler med Skype-brukere.

  • Yammer (LinkedIn/Facebook for bedrifter)

Sosiale nettverk. Samarbeidsprogramvaren og forretningsappen Yammer lar de ansatte koble seg til riktige personer, dele informasjon på tvers av team og organisere prosjekter.

  • OneDrive for Business – Enkel fillagring og –deling

OneDrive for Business gir 1 TB lagringsplass for hver bruker, som brukeren kan få tilgang til fra nesten hvor som helst. Del filer med andre i og utenfor organisasjonen, kontroller hvem som kan åpne og redigere hver fil, og synkroniser filer enkelt med datamaskiner og enheter.

  • Gruppenettsteder – OneDrive

Aktiver enkel tilgang og deling av dokumenter med en lagringskapasitet på gruppenettstedet på 10 GB uansett, pluss 500 MB lagringsplass per bruker.

  • Office Delve – Søk og oppdag.

Office Delve er den første opplevelsen som drives av Office Graph, som er en samling av analyserte signaler eller innsikter basert på hver brukers oppførsel og forhold til innhold, emner og kontakter.

 

Oppsummering:

  • Dere kan velge Office365 Business med eller uten Office- pakken
  • Dere kan velge om dere ønsker Office365 Business med eller uten Exchange, men hva er vitsen med Office365 Business uten Exchange?
  • Det er desverre ikke mulig å plukke hvilke produkter bedriften vil ha (f.eks Lync), men dere kan velge ulike planer.
  • Dere kan synkronisere telefonen og PC med hensyn til mail og kalender men konto må settes opp på begge enheter.
  • Kan bedriften med OneDrive for Business få tilgang til et felles lagringssted: OneDrive Business synes å støtte delte mapper slik som dropbox og Jottacloud. Se: https://support.office.com/en-in/article/Share-documents-or-folders-in-Office-365-1fe37332-0f9a-4719-970e-d2578da4941c
  • Det er begrensninger i OneDrive, slik som at OneDrive (med 1 TB inkludert) kun tillater opp til 20 000 filer. Se http://www.techrepublic.com/article/the-limits-of-unlimited-onedrive-storage/

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Telefoniløsning: Mobilt bedriftsnett

Mobilt Bedriftsnett er en sentralbordløsning som passer for både små og store bedrifter. Velg om dere vil være 100% mobile, eller om dere vil ha en skybasert løsning med IP-telefoni med eller uten knytning til eksisterende hussentral.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Nettskylagring: Jotta

Synkroniser pc, nettbrett og mobil med Jottacloud og ha alle filer tilgjengelig for deling og arbeid.